Monday, October 4, 2010

macam-macam

Lama ye tak berblogging!! Ntah la, balik raya ni jadi malas semacam je..asyik dok blogwalking je...mmg tiap2 ari dok menjenguk rumah akak2,kawan2 yg rajin dok update gmbr2 raya, juadah2 raya, siap buat open house lg yek..kita kat sini ni, mandom jek..Sebelum raya aritu, malas keje kononnya sebab dah semangat nak raya..Ni dah lepas raya pun dok gini lagi..pe cite???

Banyak betul yang jadi sebenarnya lepas raya aritu..Macam2 jugak yang suri buat, cuma tak berkesempatan dan tak berkerajinan nak meng"entri"kan kat sini..Tak pe la, biorlah kita cite mana2 yang perlu je yek..Gambar raya?ada la sikit..beraya kat kampung mmg meriah la..tok sah cakap la kan..kat kg mana pun, kat kg sesape pun..percayelah..

 pose lepas semayang raya nih..

 selamat hari raya sayang..
 ampun..sob..sob..


kebetulan ada wedding my cousin jugak..so,kitorg ikut la rombongan ke masjid..
ni cucuanda semua..tp ramai lg yg tak de..

Baru ni jugak rasa nak makan tomyam..lauk yang gi beli kat giant aritu  pun byk lg..jom,kita tomyam kan mereka!!!tapi,tak berapa pedas la pulak.. Nak makan sorg je..huhhu..ratah la yang selebihnya tu...

 fresh dari dapur nih..
kalerful betul tomyam kali ni..

Khamis lepas (30 /09/2010), ada jamuan raya UiTM Perlis..ni 1st time aku involve..and aku plak ditugaskan untuk wat puding dalam bahagian aku..alamak..nyesal aku bawak masa jamuan raya kecil2lan kat opis baru ni..dalam 400 pcs jugak la kena buat.. Aku wat puding jagung, puding koktel and juak marble..3 jenis,ok la tu..
ni la designnya kat meja bahagian aku..tu..nmpk tak puding2ku dlm bekas kecik2 tu...

main menu dr bhgn aku ialah mee kari..aku tak rasa pun,dok sebok gi kat meja bhgn lain..

sbnrnya aku bkn nak amik gmbr hj. hisham ngan en sabri pun, nak amik gmbor sume tu..

ni masa penilaian juri kat meja masing2..k'malini tu dok explain apa la tu..tau tak apa temanya?"berhari raya di desa pengusaha batik"..yela,banyak kan kain batik yg jd hiasan..kikiki..


en izwan ni dok bg angpou kat juri2 ni..bkn ada duit pon!!!

And..disebabkan aku tak sempat jamah banyak desert kat meja aku masa jamuan baru ni, aku telah meng google kan diri aku tuk mencuba kek marble!!! Aku jumpa resepi kat MyR, and lagi bagus sebab namanya pun "kek marble putih telur"..Mmg guna byk putih telur, sesuai sgt tuk aku yangn tak tau nak buat apa dgn putih telur yang banyak lebihan wat biskut raya tu..

So, di tengahari Jumaat yang panas tu, aku terus balik umah..bersemangat nak cuba resepi nih..Color pun saje guna yang pelik2 sket..biru, choc and hijau..Risau jugak tak jadi...huhu...

Sebelum dihantar ke sauna..

Tak sabo2 nak tengok si "Marble Putih Telur" ni siap dibakar...

Sambil menunggu kek tu, aku jugak dah terima beg yg beli dgn cik bihah baru ni..hehe...cantek..bagi aku la.. thanks ye cik bihah..


sling bag biasa je..dr kain apa aku pun tak pasti..cotton kot..tapi ok, sedap pakai,tali pun panjang..

aku betul2 tak sabo..kejap2 je gi jenguk kat dapur..tak puas ati tul..nape tak de bau best mcm org len buat kek pun?gi intai dekat2 lg..eh3..jerawat batu kat kek aku?

Aku tak sempat tengok pun ape jadi kat kek aku tadi tu..terpaksa bergegas balik ke pejabat..dah pukul berapa nih?petang nanti la pulak dapat tengok..and rasa sekali!!yeaaayy...
Abis kerja jam 7p.m.,terus balik umah..terus ke dapur..terus tengok si marble aku tu..mcm org meroyan tu..Kek aku jadi!!!!

Walaupun pelik semacam ghupenya..tp mmg sedappp....

potong...pose2 maut dulu..siap snap and terus MMS en hubby ku itu..makan hati brader..katanya "kata wat kek tuk abang,tp dah potong dah pun,tak de harapan la jawabnye.."
Sabo bang..balik cepat yek..;-)

Kek tu sempat la aku bg kat student tu sket,makan masa lepak2 time camping tu..pastu untuk aku makan sendiri, dan kebetulan pulak adik aku datang rumah baru ni, dapat la aku tayang..tak lupa jugak,simpan sket tuk "bigboss"..setakat pagi tadi, aku tgk kek tu ok lagi dalam tupperware tu..harap2 ada la rezeki tuk en hubby yang akan sampai petang esok!!!!

No comments:

Post a Comment