Monday, December 27, 2010

express updates...;-)

Huuh..akhirnya..jumpa jugak dengan masa yang betul..bersama2 dengan cerita ceriti yang dah basi dan dah naik kulat agaknya..sj nak share, secara cepat dan pantas..aktiviti2 menjelang hujung tahun..hehe..hidaup ni mmg umpama roda, tp hidup aku umpama roda kereta lumba..sungguh laju..teringat lak perumpamaan yang diberikan oleh seorang staf aku yang baru je bersara baru ni..

"kehidupan bertugas kat uitm ni terlalu pantas..masa bergerak laju..kejap2 je dah abis satu semester, kejap je dah abis 2 semester, maknanya setahun!!!sedar tak sedar dah 4 tahun saya kat sini..pantasnya masa berlalu tanpa kita sedari, bergelumang dengan student activities yang berterusan, kadang2 saya rasa umur saya pun tak selaju itu..heh..heh.." gelak tak sedar umur.

gitu lah..dari 4 orang, dah tinggal 3 orang assistant aku..walaupun selalu sakit hati ngan dia, aku selalu pikir, sabor je la, org tu dah nak pencen..ayat versi ngubat hati sendiri..pernah gak terbaca kat mana ntah, "setiap yang berlaku dan hadir dalam hidup kita ni ada berbagai2 jenis..ada yang kita suka, ada yang kita terpaksa suka..ada yang tak suka dan ada gak yang kita meluat..tapi,jangan terlalu memikirkannya..laluinya sahaja kerana dunia ini berputar..seiring dengan putaran waktu, perkara2 yang kita tak suka itu tentunya akan berlalu bila tiba masanya nanti..-berjiwang karat pada waktu yang tidak tepat!!!

Sebenarnya aku hanya mencuri waktu sekarang-
dari tadi tak angkat vontot lagi menyudahkan kerja2 utk sepanjang sem baru nak mula ni..sungguh tertib aku arini..tak de pikir benda2 lain..kerjaaaaa....bila take 5 ni, rasa tak tahan daulat pulak sbb dah lama benor tak menghapdet blog ini..wakakaa..perangai ngokngek datang lagi..curi2 masa jap, nak parking gmbr2 yang dh penuh dlm folder tu..nak masuk gmbr lain plak..so, nak kena parking gmbr tu kat cni dulu...caya lah.....


gambor raya qurban..

raya sehari kat umah MIL, and pg esoknya balik ke rumah my mom kat langkawi tuh..rasa la sket sorang..ptg tu terus naik feri, sebab nak ke s.alam plak..penat mmg penat..tp memikirkan nak shopping esok kat sana esok, ku gagahkan jua..huar3..(mintak maaf mr. suami)..Dalam keta mmg aku tidur terus..tp smpai kat gurun je,abang dah tak larat..aku take over sampai bukit merah..risau gak malam2 drive dalam hujan..kawan sebelah?lepas je stereng bertukar tangan, dia pun tak pikir panjang..terus tarik selimut dan bantal..kroooh..krrohhh..Tapi lepas bukit merah aku lak yang sambung zzzz..huhuhu..sedar je dah sampai kat parking keta umah abang..huh..mmg azab tul..penat betul travel kali ni..yela, cik abang aku baru sampai pg raya pertama, raya kedua nak pecut lagi..apa2 pun, alhamdulillah...



 posing diri sendiri..
 jangan nak menggoda ye..tak de dalam bajet sampai tahun 2020!!!
 udah..udah..
 tengok budak tu..orang tangkap nak ikat rambut,sempat lagi menjeling..
 taraaa...selamat hari raya semua....


cerita kenduri kendara..

alkisahnya, cuti sekolah ni memang banyak lah jemputan kendurinya..tapi yang pasti, tak semua yang kitorang dapat pegi..tengok keutamaan jugak la..antaranya:
  1. diorang attend kenduri kitorang dulu..hehe..kata orang2 tua "bayar balik"
  2. terhutang budi yang teramat dasyat suatu ketika dahulu..
  3. free time kenduri tu..
  4. yang penting...puan suri ada bersama2 dengan en suaminya pada ketika tarikh tersebut..
hehe..bukan apa, aku mmg tak berapa suka attend kenduri  ni, tambahan lagi kalo tiada pasangan ku itew...hukhuk.. lagipun,gmbr2 yang akan ditayangkan ni semuanya kenduri di pihak cik abang..sedara dia, kawan dia..semua dia..jangan dia kenduri sekali lagi dah la...ooppss.......


 kenduri kat putrajaya..ex housemate abang..
 sedondon ngalahkan pengantin..
 ni pose selaku co-pilot ok..jauh perjalanan kali ni..kami ke jengka..
 ini budak nama apit..housemate abang yang jugak merangkap junior kitorang..ajak dia sama gi kenduri..tp awas,makanan itu bkn makanan kenduri ye..yang tu laksa yang kami singgah makan on the way nak balik kl dah..hua3..
 termasuk ini jugak..buroknya..bini sape tu?
 yang ini kenduri rumah hubby's cousin..kat jitra..angkut sekali ngan tihah and my mama..sbb pastu nak gi kenduri umah kawan mama lak kat aloq setaqq..
 lapor..sib baik nasik ujan panas tu sedap...
 pelaminnya..tantek...
 bilik tidur pengantin..ni bukan aku yang gi skodeng, tp SIL aku yang tolong amikkan..
 pengantin belom sampai..meh aku caras dulu..SIL yg kat sebelah tu ajak dok atas pelamin..ko gile???org tu belum rasmi lagi daa...

 ni lah 3 beradik..dah macam anak tangga je..;-)
 ni kenduri kat alor setar..sesi hapee tu?sssssshhhhhhh..........
 bersama en pengantin..rupenya mamat ni dulu kawan hubby la plak..bapak dia kawan ngan mak aku..keciknya donia...
 kenduri kat putrajaya..
 bersama akma..kawan abang..
 ni plak kat wangsa maju (kalau tak silap aku)..kawan abang jugak..
 ni sambungan cite yang kat jengka tadi tuu...ingat lagi tak?hukhuk..cikgu cikgi..
 ni la pengantin sepanjang zamannya..huahuahua....
posing maut kat kereta orang..;-)

p/s:gmbr disusun tak mengikut turutan..kalo rajin,reka la sendiri ye..peace..


Gitu lah cerita nya..perasan x?tak de pun kenduri2 tu tadi yang kawan aku ke..kan??terbukti....Bila lagi nak gi kenduri?entah lah..kalau memenuhi syarat2 yang akuk sebut tadi, tentu kami sampai..hehehe..adios..


No comments:

Post a Comment