Tuesday, July 31, 2012

fly with you, Medina..

Balik dari Kelantan, terima surat untuk meeting ke UiTM Shah Alam pulak. dan biasanya untuk meeting ni aku cuba untuk tidak 'absence'.. Meeting Result Exam student wei..gila nak ponteng?jenuh menjawab.. aku ingat ada 3x aku tak datang..first time dulu sebab gi Cameron (bercuti..hikss..). tak dapat nak ngelak sebab dah plan awal, hotel dah booking, dah set dengan family in law..so, mesti proceed..(jangan tak tau, disini sejarah Medina bermula..kui3..) Second and third time, aku tak attend meeting sebab cuti bersalin..so, lesen besar arr kan??hihi..but, boleh tengokkan pentingnya meeting tu untuk aku? walaupun adakalanya macam umpama letak pisau di leher sendiri - sebab nak defend diri bila  kena 'sembur' time meeting, tapi bagi aku biar aku yang kena, dari aku hantar wakil, aku yang tak tau apa2..lagi sakit.. - dah melalut dah..

back to the story, meeting pada 17 Julai.. sehari je..medina?gila nak tinggal ?? boleh kalau nak tinggal, tapi aku kena naik flight pagi, dan balik terus petang @ malam tu. aku tak kisah, parking je kereta kat airport. tapi flight paling awal jam 7 dari penang, atau 8.30 dari Alor Setar. tak sempat nak sampai sebelum meeting. kalau naik dari penang, sempat..tapi pukul brapa pulak aku nak keluar rumah nak ke airport tu.. no choice, MESTI bawak medina. itu saja. 

2-3 hari dok pikir.. last2 aku bincang dengan boss aku. nak aku pergi, aku nak bawak Medina. kalau tak, cari orang ganti aku. aku pulak yang bagi pilihan..hahaha..  dan kebanyakannya dari kampus kawan2 aku pun, pegawai yang kena pergi. so, kalau aku pergi, mesti allow me to go with flight, because i have to bring my baby. tak kan nak pergi dengan kereta UiTM bawak anak, kan?? take it, or leave it.. aku tak kata la gitu..saja je drama kat sini..kat tempat aku, walaupun aku memang entitle utk naik flight, diorang nak justification macam2.. ok, settle. diorang booking kan tiket dan hotel. Medina, come with me..yeaay.. tak de la yeaay sangat pun. kesian jugak kat dia, terpaksa ikut aku ke mana je. nak buat macamana, dugaan..

Dan pada 16 Julai, maktok dan tok wan medina yang hantar kitorang ke airport. nasib baik dapat babysitter medina yang ok..rezeki.. dan medina duduk dalam Boba 3G Carrier..tak larat nak tolak stroller la ye..mula2 ok je dia, tapi dah lama sanagt tunggu, flight pulak delay dalam setengah jam, dia dah mula mengamuk sebab mengantuk. bangun awal sama macam aku jugak.. last-last medina tertido sebelum naik lagi..dah nak sampai LCCT tu baru dia terjaga.. good girll.pandai bajet..haha..

 masa baru check in..kitorang check in kat UiTM Hotel.. Daddy pulak angkut baju datang tido ngan kitorang 2 malam kat situ..hehe..
 kitorang lepak kat bilik je sebab Daddy Medina kena sambung kerja.. medina tido, ibu tgk tv.. ibu tido, medina tgk tv..aiik???
 aksi boring medina.. ' lambatnya Daddy balik keje..'
 golek sana, golek sini..
 yeaay..kuak lentang..
sebelah malamnya kitorang keluar jalan kaki je, makan dekat area tu..senang..datang tak bawak kereta ni memang gini lah. cari tempat yang senang makan je. lagi senang sebab Daddy dukung medina dalam Boba je..

Esoknya, aku nak kena pegi meeting. mula2 plannya Daddy je yang nak jaga medina, tapi tiba2 kena pergi audit pulak. so, terpaksa la tinggalkan medina dengan Opah.. jangan tak tau, medina ni rammaaaaii sungguh atuk neneknya..so,tak payah la aku nak introduce lagi, takut orang lain pun pening..
medina dah siap2 nak gi rumah Opah..dalam hati aku Tuhan je yang tau risaunya nak tinggal Medina nanti. bukan takut Opah tak boleh jaga, tapi sebab takut medina wat lawak macam masa kat Kelantan lagi..harap ok la kali ni.. aku siap mintak ngan Urusetia untuk aku present awal, stand by kot2 medina 'panggil', boleh mak cabuuuutt.. ada jugak sekali dua aku mesej Opah, nak make sure Opah medina ok tak..hehe..opah cakap ok, jangan risau..alhamdulillah..dan aku pun boleh tunggu sampai meeting selesai..

isi minyak dulu sebelu ke rumah Opah..

abis je, cepat2 aku ke rumah Opah..medina tido..tak pe lah. Opah cakap dia merengek jugak. tapi bila dukung2, pusing2, dia ok.. Ayah Wan medina pun kejap2 balik tengok medina..tak pelah, janji semua dah selesai.. dan aku wat balik medina ke hotel.. malam tu kitorang sewa kereta, gi KL..gigih tak mak pak medina?pantang ada masa, bejalan je kejenya.. honeymoon katanya..kuikuikui.. kitorang gi F.O.S Wangsa Walk, nak cari baju tido medina..tapi tak de pun.. dan sorry to say, staff kat situ SANGAT teruk..memang kitorang sampai agak lambat, tapi gaya diorang tu macam nak suruh kitorang cepat2 bayar je..Ddady Medina dh nak naik hangin dh..dh start menjeling kat  budak2 tu dah.. aku pun apa lagi, cepat2 bayar !! ceett..

then kitorang gi makan satay kat area Keramat kot kalau tak silap.. selalu gi situ..best..tambah best sebab tima kitorang makan, medina tido..dan bila kitorang selsai, dia bangun..baik kan dia?? **proud-to-be-ibu** Lepas tu terus ke Gombak, rumah pakcik aku.ambil kasut Daddy Medina yang tertinggal kat Kelantan hari tu. kebetulan pakcik aku balik, diorang kirim kat pakcik aku.. sekejap je kat sana, terus balik hotel..dalam pukul 1 pagi sampai hotel..

last day kat shah alam, breakfast kat hotel je. pastu Daddy Medina gi keje, ibu ngn medina sambung zzzzz.. hehe..Pukul 11 siap2 barang nak check out.. Sementara nak tunggu flight pukul 8.30 malam, aku gi rumah Daddy Medina. sekarang Daddy dah pindah duduk rumah share ngan kawan dia..rumah bujang. skejap2 boleh lah aku singgah. time orang gi keje. memang kawan dia tak kisah, aku lah yang malas.. lepas daddy balik keje petang tu, terus ke airport. kena pegi awal utk ambik tiket Medina. makan Mc D je, teus check in..masuk awal la, kesian Daddy Medina nak balik lagi..

Sampai kat Alor Setar 9.30 malam.. maktok/tokwan medina dah tunggu. sampai rumah kami dah pukul 11 lebih..kemas2 barang medina nak gi umah maktok esok, iron baju ibu, then tido..sebenarnya maktok/tokwan medina suruh kitorang tido umah dia je. esok gi keje terus. aku refuse, sebab rasa tak selesa dengan barang2 banyak. baju keje pun kat rumah. maybe diorang risau sebab dah lewat malam. tak pela,dah biasa..;p

penat?? SANGAT..tapi tak pelah, asalkan Medina ada bersama.. ;-)

gaya medina sebelum check out..semua nak pegang sendiri sekarang..tukar pampers sendiri boleh tak, medina?hehe.




No comments:

Post a Comment