Monday, December 23, 2013

pernah tak

girls talk only.

erm, beberapa hari berfikir macamana nak post kan entry ni..

pernah tak u'oulls encounter this kind of problems situation?

offer! sales! Year End Sale! setahun sekali je ni..tak beli rugi ni. tahun depan dah keluar design lain. silap2 dah tak de langsung. tambah lagi kalau ada "LIMITED EDITION". urghh.. aku memang senak perut kalau ada term yang menggesa gitu. Limited edition, last pair, last room, only one left, the buyer just booked this room 15 minutes ago..  Marketing macam ni memang berkesan untuk aku.. haha. nak nak lagi kalau letak pulak quote positive testimoni kat situ.. seolah-oleh ada suara-suara yang bisik "quick, or you may gigit jari tengok other people use that!

'December has always been a happy month for me.....there's so much sale going on right now!! Trust me, chrismas sale gives you the best deal, packaging and gift sets!!" - Dr Halina

So, maksudnya bukan aku sorang la kan? Perhaps raamaaii lagi.. for me, online shopping atau in-store shopping, mana-mana pun ok. ada yanng aku suka tengok dan pegang barang tu, aku akan ke outlet. mana yang aku  boleh terima hanya dengan cuci mata kat desktop je, atau oversea stuff, i prefer online. Nowadays pun aku banyak membeli dengan Agoda, Groupon, MilkADeal, (MAD) - memang getting mad pun kalau bukak website diorang sebab barang best2, atau pun My Deal and many more.. best sebab pembelian tu including postage cost tak kira brg besar / kecik. Sambil buat kerja kat ofis, orang datang ketuk pintu, ada barang sampai, puan.. best sesangat feeling tu tau.. ahaakkss..

lately ni aku selalu dilanda perasaan macam ni. ye lah, hujung tahun kan. bulan untuk berbelanja..huahua.. tema yang aku reka sendiri, tolong jangan ikut.

tengok barang - terus teruja. yes, i need that. my kids need that. kalau ada kat rumah, bagus ni. senang ni. cantik. lawa. tak fikir panjang. itu adalah saya. 
last week, i saw this..
.
.
.
.
.
.
.
.
.

 PORTABLE BABY BASSINET

OMG, lawa gile. nape masa aku cari baby stuffs dulu tak de pun mende ni? check brand - BRICA. Good, we already use Sunshades from same brand, Brica..


Ok, click BUY.
Perghh.. simply? yes, i am.
you know why?
it is:
- up to 61% off!
- portable
- comes with carrying handle
- comes with safety lock system
- made from breathable fabric
- includes removable mattress and fitted sheet
- lightweight and foldable for easy storage

So many reason for me to buy, isn't it?
Am I wrong? Definitely NO.

The Bassinet will come to me in 7 working days of payment. I'm so excited!

Dah lepas bayar dan dapat voucher.. tiba-tiba:
- Siapa nak guna ni ye? Nina ? besar sangat dah nak dok dalam ni pun. 
-Imran? boleh lagi ke? boleh kot. tapi dia dah pandai meniarap dan past few days dah mula merangkak? tak kan nak merangkak dalam bassinet pulak, sedangkan dia dah mampu sampai ke dapur!! Oh my....
- dan it is suitable for baby UP TO 6 MONTHS OLD.. Imran, you're 7 months old, dear.. cought me..

Terus nampak muka bigboss a.k.a Daddy Imran tersenyum2 sambil pegang rotan!! Haha. mati den..

Takpe, dia tak tau. tapi sampai bila? tak kan nak simpan kat office? mesti lah nak bawak balik dan show-off kat dia, hasil tangkapan aku ye dak? justification? belum cukup kuat untuk menepis nih... adeeii.. nak sorok macamana dah mende alah ni memang untuk guna kat rumah. dan akan sampai dalam masa seminggu lagi !!

Holiday ke Kuantan pun dah tak berapa nak tenang dah. Tiba-tiba datang pulak mesej " Skynet: Your Groupon order ...will be delivered by 26 Dec..." Gulp. "Ibu beli Building Block untuk Nina, lepas Krismas ni sampai.."- confident mak. "oo..ok" - tu je Daddy? Ok la, sebab mainan tu beli bila tengok Nina dah  mula pandai cantum2, pasang2 apa je yang ada depan mata dia sekarang. Actually, mainan tu aku beli thru MyDeal. So, mesej ni is not about the mainan la.. Bassinet maybe?? huahua..so scary..

"Daddy, bila kita nak tambah baby? ibu dah prepare something untuk him/her" - Gile? takkan nak cakap gitu kan? Imran belum cukup setahun weh.. Aku yang bagi target 2016. Tiba-tiba kemaruk plak. Pelik..

ok, try this..
" Daddy, ibu beli barang tu, from Brica. macam sunshade yang dalam kereta tu. Ok kan? Bagus kan?" - Buat nya dia jawab "tak", tak ke macam letak pisau kat leher sendiri?

ok la, mengaku salah je lah..
"Daddy, Ibu mintak ampun. mintak maaf. Ibu beli barang yang tak tau bila nak guna. But i promise will use it bila sampai masanya kelak. Boleh kan?" - Tahan je la telinga kena sindir kejap. Ko yang cari penyakit kan.. sape suruh.

Stop kejap. Just now ada my officemate datang bilik, bawak something big!! Guess what???
maaakkkk.. dia dah sampai. Bassinet, ko janji nak datang lepas krismas kan? ko janji nak tunggu aku explain kat laki aku dulu kan? nape ko datang dah??? haaiihh..

See.. cerita pun belum habis, serah diri pun belum lagi, dah sampai lagi satu masalah cerita baru.. Nak happy2 sebab terima parcel pun tak dapat, mengenangkan ada 'hutang' yang masih belum diselesaikan. takut nak balik rumah pun ada. Haha.

Stop sekali lagi.. Just now, orang yang aku bayangkan 'tersenyum sambil pagang rotan' tu call!! Hai, makin tak senang duduk je orang-yang-bersalah ni kan..
'Hello..'
'Hello..'
'Buat apa..'
'Tak de apa..' - nape ko cakap tak buat apa? cakap la tengah buat kerja wei.. tak buat apa tu laagii nampak ko tengah buat sesuatu!! Tak pun ko jawab je - tengah blogging nak mintak maaf. Senang.
'Ye ke..ada la tu yang dia tengah online sesuatu tu..' Hah, kan aku dah kata!!! Sebelum ni aku percaya instinct seorang isteri atau ibu, tapi hari ni aku dah kena mula percaya suami pun ada instinct cek oii...
'Mana ada.. ada apa...'
bla..bla..

Ok, sambung balik. Dah banyak sangat petanda ni izan. Rasanya baik ko surrender je lah. Pernah ke dia marah teruk-teruk kalau ko beli barang dan tak guna sangat? Tak de kan? teruk-teruk pun kena sound sedas dua. layan kan je lah. sendiri cari penyakit. sendiri jadi dokter la..

Kalau gitu, kita buat confession kat sini je la ye..

" Daddy, saya mintak maaf. Saya telah beli bassinet yang cantik gile, cun melecun, kukuh, gagah, dan portable tanpa pengetahuan Daddy. Dan saya tak tahu pun bila nak guna. Tu yang paling penting. Bergantung pada rezeki, cepat ada baby baru, cepat saya boleh buktikan yang saya sudah pasti akan gunakannya dengan optimumnya. Itu janji saya. Petang ni saya bawak balik dan tunjuk ehh??"

Ok dah, balik rumah nanti, telan je la apa yang mendatang..

Jom, nak bukak parcel ni tanpa rasa bersalah dah..


Adios..








Notahati: "tapi Daddy, baru ni ada beli something lagi kat Cotton On.. tengah sale Daddy.. love you.." - Your sweet wife..



No comments:

Post a Comment