Monday, October 18, 2010

ini budak..

Kita bersambung lagi ye..entri sblm ni tu suri stat buat dari pagi tadi..dalam kul 10 kot..mcm2 yg jadi..gedebuk gedebak, ni jam 4.34 ptg baru siap tuk publish..hui..macam2..

kali ni lain sikit..tajuk pun mcm seram jek..actually dah lama sangat suri nak buat special entry untuk "ini budak"..tapi asyik tergendala je kan..

Ini budak memang banyak ragamnya..banyak cakap nya..banyak akalnya..makin besar makin menjadi, kata ibunya..

Ni lah budaknya..

tak nampak muka lagi..kasi suspen sikit..

Nama dia Mya Mayleesa Mohd Radzi..umur?kalo ditengokkan gayanya tu,mcm dah besar sgt..macam org tua..bila tgk dia dok dengar org bercakap, dok ikut org cakap,macam budak sekolah..tang nak menyuruh org pun, nmpk mcm lady boss sesangat dah..tp bila tengok dok pegang botol susu melilau2 sambil gigit bucu bantal busuk yang diberi nama "cuk" tu..hhhmmmm mmg nampak sangat la usia yang sebenar..wakakakaa.. baru 2 tahun lebih..bulan 7 aritu baru celebrate 2nd besday dia..

Sebenarnya she is my niece..anak sedara yang sulung dan tunggal setakat ni .. anak my sis, Along..dok kat ipoh..memang jadi perhatian la sket..tu yang melemakkan lagi awak Mya ye..semua org panggil dia Mya..dengar citenya, awal2 dulu parents dia nak letak nama anak2 perempuan diorang Mya kat depan..Tp bila kuar yang sulung ni terus panggil Mya, rasa2nya dah tak dapat la nama Mya tuk anak2 lepas ni yek..kang ramai sangat la Mya..hehe..sebelah ibunya ada 2 auntie, dan 2 uncle..Suri punya gelaran "tiejan" - singkatan dari nama Auntie Jan (sebenarnya tak nak bagi nmpk sgt aku ni mcm makcik..). Tp dia panggil aku " Jan " je..tak pe la, aku rasa lagi mude..Cik abang aku lak digelar Uncle Ayen,tp setakat ni mmg tak dengar jelas pun lg dia panggil..main sebut je..sebab dia pun jarang jumpa Uncle Ayen nya..pastu dia ada Pak Chaq, Tie Ah (Tihah) , Ucu dan nenda dapat gelaran hot nanny yang Mya panggil "onni"..kelaaassss mak aku nyahh... 

Baru2 ni diorg transit kat umah aku sebelum balik bercuti kat umah onni..Biasa lah, umah aku ni memang macam stesen bas..tempat transit..tapi servis 5star ok..Diorang sampai pun dah tengah malam..esok pagi2 dah nak naik feri ke Langkawi..Lama tak jumpa, kitorang borak2 sambil tunjuk handfon baru, makan2..Tetiba je si Mya ni ajak ibu dia balik.."Jom balik,bu.." Eh,suka2 dia je..mula wat tak reti je..makin lama,makin kerap lak dia dok ajak..Ibu dia cakap la, kita tido umah tiejan la,Mya..Pastu dia nangis..Rasa2nya belum ada lagi orang datang umah aku nak balik..hehehe..Mya nih..kang tiejan hantar Mya kat bustop nanti baru tau..Sungguh2 lak tu dia dok nangis..Sampai berair2 mata..heran plak aku..dia dok buat2 tanya la mainan2 dia yang tertinggal kat Ipoh nun..akal dia...

Aku pun ajak la dia tido kat dlm bilik aku yang sejuk dan indah itu..Mula tak nak, tp bila ibu dia teman sekali, dia ok..tp dok menangis2 lagi..naik heran aku..tersedu2 kawan punya acting..

ni haa budaknya..merah je muka lepas nangis..

tengok la...cuk...aku ngan ibu dia dok gelak je..pelik tengok..nangis mcm tak pernah jumpa aku..

Tapi, yang bestnya esok pagi wat rilek macam tak de apa2 je..eii minah ni, propa je lebey...Lepas makan nasi lemak yang sedap tu..sebelum aku hantar diorang ke jeti dan sebelum aku ke ofis, kita pose dulu..tengok la aksinya..macam tak percaya apa yang berlaku semalam..
siap panjat2 lagi tu. dan masa tu dia dok mintak pakaikan lipstick pulak.."ko tu kena beli lipstick yg long lasting dan kalis air la Mya..air liur dok meleleh jer..."

Berlakon memang pro la..

Aduh...promosi kasih sayang la plak..tak pyh nak bodek la Mya..

Nengok la gayanya..iskh3...

Sape ngajor nih?Kenapa semua ini berlaku?

Inilah puncanya!!!!!!wakaka..ini lah parents dia..Along and Abg Radzi..

Sebelum chow, meh kita pakat bersihkan mata masing2 ngan gelagat dari "ini budak"


Gaya budak yang frust sebab tak dapat balik umahnya..dah tertido keletihan apabila ajakannya tak dilayan oleh org tuanya.."ko ingat Ipoh ttu dekat ke Mya?ble ulang alik naik basikal?"

Ni aksi masa balik raya ari tu..baby adam ni baru 50hari ++..nak didokongnya ngalahkan apa lagi..seram aku...

tengok tu...ngan muka tak bersalah dia tarik je baby tuh..Mya!!!!!!lawaks la lu....

Ni la besfren ever after dia..Ucu kesayangan dia...


Pose maut yang dia amik sendiri..dunia2...

Amik kau..aku lak jadi mamarazzi..gaya minah kepoh yang sibuk ngendap umah sebelah..ada cite panassss ke?


Rasanya tertunailah hajat aku nak entrikan cite budak ni..Nanti kalau berkesempatan aku akan tambah2 lagi...Mya Mayleesa!!!!!




p/s:cpt pulak entry kali ni aku siapkan...hurmm...

No comments:

Post a Comment