Tuesday, January 18, 2011

express update

salam..live from shah alam..huahua..sudah 2 hari di sini..ada meeting semalam, so alang2 dah datang jumpa buah hati, tambah lagi sehari la..hehe..tapi bosan jugak bila datang, tp tuan rumahnya terpaksa keluar bekerja seperti biasa..waduh...
pagi semalam ok la, sebab keluar gi keje sama2..balik tengahari..dia pick up me untuk lunch..pastu dia masuk kerja balik, teman kat umah ni menggantikan mana2 tidur yang tak pernah cukup sebelum ni..huhu..nekmat betul..dah lama rasanya tak tidur petang..hehehe..pukul 6.40 p.m - ai, tak balik kerja lagi??busan...
dekat jam 7 p.m baru nampak batang hidung..kesian..kepenatan.."yang, malam ni abang ada kelas.." gitu pulak..okla, malam tu tuan rumah pergi mengajar pulak..teman keseorangan dekat rumah..kat bilik sebenarnya..saja malas nak keluar bilik..dok terperap je la..nak buat apapun tak tau,sebab petang tadi aku dah qada tidur kaw2 punye...tapi, kawan tu dah amanahkan aku macam2 benda..wat assignment dia la, iron baju dia la..adoi..terpaksa lah aku bukak buku..study sket2..yang bestnya, dia pun tak pernah belek lagi kot buku tu..aku khatam 2 chapters dah pun..huh, dh lama tak menajamkan minda ni, lemau gak rasanya..pukul 10.15p.m - dok intai2 kat tingkap, "pukul berapa nak balik nih..kebulur tahap gaban dah aku ni.."kebosanan betul..;p

pagi ni pulak, lepas tuan rumah pergi kerja, aku ni dah dinaiktarafkan sebagai "bibik" plak.."nanti ayang basuh la baju, baju2 yang ayang nak buat balik tu nanti tak sempat kering.." cewah.."ok,nanti ayang basuh.."pastu.."yang,nanti tolong cuci sinki kat dalam toilet ye.." "ok bang.." "nak buat tu 5 minit je sebenarnya, tapi nak start buat tu yang payah.." - uuweekk...kononnya..semua pun orang tau benda tu, wahai tuan rumah..jadi, aku pun dengan bertungkus lumusnya, kutip segala sampah sarap kat depan tu, pinggan mangkuk yang tak berbasuh..sambil2 mendobi..angkat baju di jemuran..nak cuci sinki, tapi tak jumpa lak berusnya..boring...on komputer..nak online jap..sunyi je..bukak tv, semua cerita katun pg2 buta ni..nak bukak online radio, tak tau  tang mana speakernya..waduuh...jam 10.10a.m - hubby yang merangkap tuan rumah balik.hantar breakfast katanya..macam tau2 aku dah kebuluran..pulut dengan kelapa parut and ikankering..sheedaapp..ofismate dia dok masak kat pantri katanya.. mak ai,banyaknya ikan kering,nak bagi aku darah tinggi ke hape?..aku pun saje tanya "abang ke yang tapau kat ayang?ke kawan abang yang buat?" "abang yang buat.." -Aku dah agak dah..ikan masin tu boleh buat makan sampai ke malam gamaknya..huhu..."ayang buat apa pagi ni?" "basuh kain dah?" "jemur dah?" "tak ngantok ke?"- ha,soklan last tu yang aku suke tu...betul2 memahami..huahua.."ayang nak tengok movie tak?" "ok je.."..si abang ni tolong pasangkan aku movie..pastu, dok dalam 15 minit, dia pergi kerja balik, ada meeting plak..janji temu tengahari nanti plak, untuk lunch..masa salam-peluk-cium sebelum kuar rumah tu dia sempat cakap "erm, kalau ayang jadi surirumah, gini la ye.." - oh tidak..bosannya..sebab kat rumah bujang. kalau betul2 kat rumah kami sendiri maybe memang tak bosan sebab macam2 benda boleh buat..hehe."nanti petang2 ni boleh la yang iron baju abang..sikit2,lama2 jadi banyak la..bukan apa, persediaan..boleh pakai sampai sebelum cuti raya cina.."..Amboi, demand tinggi betul la laki aku ni..banyak lak cekadak dia. bila dia balik rumah aku, tak pernah lak aku mintak macam2 ngan dia..apa2 je la..yela, tak buat kat laki sendiri, ko nak buat kat sape lagi....tiba2.."erm, seksi plak abang tengok ayang pakai gini.."..ayat yang memang boleh jual, tapi tak sesuai dengan keadaan sekarang!!!sebab aku pinjam t-shirt zaman batu dia, pastu pakai jeans..bukan main cantek lagi dok umah..sebab seluar dah basuh tadi..huahua..yang paling best,rambut aku kusut masai macam orang utan je!!!!..rumah sang lelaki ini tak de sikat..uuwwaaaa...tolong..dah 2 hari rambut aku tak bersikat...tu kira nasib baik la, sebab sebelum2 ni aku pakai t-shirt dengan kain pelekat dia je!!!so,sebagai langkah selamat, aku tinggal sepasang pakaian aku kat sini..tapi sebab semalam dah pakai, jadi seluar tu dah dibasuh..oh tidak, aku kena bawak lagi banyak baju ke sini...dan..AKU NAK BELI SIKAT!!!!

dan sekarang, sambil memasukkan entry ntah apa2 ni, aku minum milo..dan nak sambung tengok movie yang encik tuan rumah pasangkan tadi...taaaddaaa....EAT, PRAY, LOVE..chowww...

No comments:

Post a Comment