Friday, March 18, 2011

motivasi

baru2 ni aku jumpa ngan pakar motivasi tersohor ni...nak tau sape?jom..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

my student arrange program kerohanian..seminar yang bertajuk "Persimpangan di antara menuntut ilmu dan melayani fitrah cinta.."..Waduh, dengarkan tajuk ni, mampu menarik ramai orang ke panggung dewan kuliah.. jemputannya? panjang kisahnya la..dah ramai jemputan yang diorang cari, tapi masing2 ada hal masing2..ada yang mintak payment tnggi sangat. bagi suri sendiri, aktiviti student ni tak boleh la nak charge macam program tv kat luar,kan..so, dah tak tau nak cari, suri suggest untuk tanya seorang lecturer yang agak baru berpindah ke sini, tapi dah famous seantero malaya dah... kalau sebut Prof. Madya Md. Izzuddin Hj. Ali, mesti tak ramai yang tahu..tapi kalau sebut Prof Izzi...mesti ramai yang teringatkan segmen beliau dengan Hot.fm dengan tagline "renung-renungkan..dan selamat beramal..".. kan..kan..kan..


Ni la orangnya...
 

Alhamdulillah semuanya dipermudahkan..Prof sendiri pun lapang pada masa tu, so i am very excited sebenarnya..hehehe..Acara bermula sebelah pagi dan berakhir lebih kurang jam 1.30 tengahari.. walaupun pada mulanya ada technical problem pada P.A sistem, mikrofon dan laptop, (aku sendiri nyaris2 naik hangin ngan AJK2 yang buat kerja)..Prof begitu professional sekali dalam tugasnya. waktu teman dia breakfast pagi tu, borak2 ngan dia. very easy going person. yela dah keje dia memang gitu, doa nampak sangat relaks, dan sedaya upaya make us feel comfortable with him..i like....
 Antaranya..


Prof jugak sangat menjaga kualiti persembahan dan penyampaiannya..dia sendiri bagitahu, saya tak nak memberi ceramah @ buat program dalam keadaan tak bersedia, peralatan tak cukup dan sebagainya..dia nak bagi kualiti yang terbaik setimpal dengan bayaran yang kita bagi..sebab tu dia nak inform awal2 pada AJK yang menjemput beliau baru ni..apa  yang dia perlukan such as portable microphone, dan sebagainya.. bagus jugak dia marah anak buah aku, biar budak2 ni merasa sikit..sebelum ni bila kita pesan, ambik mudah je..sebab keadaan selalu menyelamatkan mereka..BUT..not this time..Prof very strict..aku langsung tak terasa bila dia tegur budak2 tu, sebab bagi aku, dia juga on of the staff here, so dia jugak ada tanggungjawab membentuk budak2 tu..dia sendiri berada dalam budaya kita kat sini..so, bila dia tegur kesilapan mereka, aku tahu yang dia memang nak mendidik budak2 tu..i like..



Pengisian???superb..aku rasa dia lain dari y ang kita dengar kat radio..kecuali slang Terengganu tu memang sama..hehe..namapun orang terkenal..so,memang sesuai la..cara dia treat budak2 ni..aku sendiri pun tak keluar dewan gak la..asyik mendengar celotehnya..tak puas2 ketawa.. dia jugak bawak buku2 motivasi yang dia tulis sendiri..ada banyak, tapi dia tak bawak la semuanya.. dan aku sempat grab satu daripadanya..

kesimpulannya, aku boleh bagi...

4 bintang....
 Sebelum balik...kita posing dulu!!!!



 pose reramai..smile for life...........hope you all jgn lupe la ye apa yang dah diajarkan dalam program ni..;-)
Dan ini lah yang dapat suri bawak balik hasil dr seminar tadi..baca jangan tak baca..penat je Prof tu sign kat ko..jangan jadi gajah putih kat rumah udah le...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
yeaah...BERUCAP DENGAN YAKIN!!!!

ok, Prof..looking forward to invite u in our next project..
thank you..

No comments:

Post a Comment