Wednesday, March 16, 2011

cuci jangan tak cuci..

ntah apa yang nak ditulis..sebab terlalu lama sangat tinggal blog, sampai nak start dari mana pun dah tak tau..hehe..tengok gambar dalam folder pun berlambak yang tak upload lagi..hua3..nanti la slow2..ntah ada ke tidak org nak baca..untuk kenang2an je la..

mungkin boleh diceritakan bahawasanya pada hari ini adalah antara hari yang bersejarah dalam hidup aku.sebab apa? sebab setelah sekian lama aku tak menjejakkan kaki ku ke dobi, hari ini aku melakukannya..har3..ooppsss....bukan malas..tapi keadaan memaksa...(mood ala-ala mendesak..).. aku hantar comforter ke dobi..sebelum ni basuh sendiri je guna washing machine kat rumah..tapi tak tau kenapa kali terasa macam nak hantar ke dobi je. teringin nak cium bau-bauan dobi yang harum tu..jangan kata aku basuh kain kat rumah tak pakai sabun lak..tapi memang kalau hantar dobi ni, lain sket rasanya..hehehe..dasar pemalas tahap gaban..bukan apa, tiba2 meragui kesucian bila guna mesin basuh kat rumah tu..sebab apa..sebab bila masukkan comforter aku yang gedabak tu, isk3..muat2 je..so macamana mesin tu nak pusing2 kan? (boleh diterima akal x agak2?)

jadi, setelah sekian lama, sebelum nak lunch tadi aku singgah jugak kat dobi tu..bukan canggih mana pun, kat area tempat keje ni jek..bukan dalam rumah kedai pun, tapi nampak kawasannya luas, mesin pun banyak..mesti cepat siap nih.. abang tu pun timbang2..tulis2 kat bil..aku tanya "dia kira macamana ek bang?" - kedengaran sangat jakun kan?? "sekilo rm2.50 dik..yang adik ni semua sekali rm 4.50.."..murahnyaa..aku rasa la..sebab aku tak berapa familiar dengan harga pasaran dobi..;-)..terkeluar gak "la..rugi tak bawak yang lain tadi.." - pemalas. abang tu kata "tak pe, yang ni adik datang ambik hari jumaat ni, bawak yang lain2 tu datang..minggu depan siap la.."..amboi, kempen sakan abang ni..yela2..aku tau mesti ada yang mengutuk tentang kemalasan aku ni. bukan saja2..kalau tak, dah tentu dari dulu lagi aku hantar ke dobi tiap2 kali nak basuh kan..kira special case la ni..tengok dulu kualiti kali ni macamana..kalu ok, it might not be the last time for me..hua3... lagipun, bukannya selalu. lagipun, rm4.50 jek..lagipun... aku pun dah lupa bila agaknya kali terakhir aku hantar baju kat kedai dobi.. tak dapat recall bila ntah..lama x? lama x?

:: tak sabar rasanya nak tidur dalam selimut bau sabun dobi..hehe..;-)

No comments:

Post a Comment