Friday, May 11, 2012

kerja..kerja..hectic time..

erm,esok Medina  cukup 3 bulan. how time flies..ngee..dah tak banyak masa dengan dia. masuk kerja lepas cuti panjang, dah kena hentak dengan  big project..hadeeh..PROGRAM KAWAD KAKI TANPA HENTI 24 JAM SEMPENA SAMBUTAN ULANG TAHUN KEPUTERAAN DYMM TUANKU RAJA MUDA PERLIS KE 69.. nak catat rekod dalam Malaysia Book of Record.. benda tu 13-14 Mei..ada 2-3 hari lagi..dah seminggu kepala otak penat memikiorkannya..apa nak buat kan..tanggungjawab..tanggung je lah..kalau tak nak kena menjawab..

dah la jadi tuan rumah, terus jadi kepala sebab betul2 bahagian aku.rasakan.ko ingat bole bahagia ke cuti panjang2?hukhuk...time2 ni la ramai yang bertanyakan pasal anak2 yang tak dapat sambung pengajian. yela, result UPU dh keluar. but, frankly speaking..ups, frankly writing, aku xdapek nak  nolong. bukan bahagian aku tu satu hal la. mesti orang cakap, xkan xde kawan2 yang kenal..memang tak dek!!tambah lagi aku ni kat branch je..kat HQ tu lain la, kot2 ada kawan..lagipun intake kali ni centralize kat Kementerian Pengajian Tinggi,KPT.. bukan bawah UiTM.. So, kena tanya ke sna lah.aku ni,kawab kat uitm pun xde kat bahagian intake student baru, ini kan pulak kat KPT nun..haramm... tapi tu la kan, nak cite kat orang pun, semua bukan boleh paham yang kita cakap ni..layan kan je lah..

hurm..berbalik pasal Medina..pagi2 hantar gi umah BS, ptg baru amik.Khamis n Jumaat pulak amik kul 7..balik umah dia sibuk nak menyendeng je..pastu terus tido.kadang2 sempat tegur time bangunkan dia utk tukar pampers and feeding je..kalau dia tak tido pun, letak dia kat depan, aku terpaksa buat kerahan tenaga..time tu la nak basuh baju,jemur bau,lipat baju,packing brg dia utk esok, kemas rumah,iron baju..**pengsan**

kesian dia,kadang2 aku gi intai, dia dah lali sendiri je..tengok2 dah tido..nak wat camana kan..tambah lagi musim2 busy giler ni. kepala otak dok pikir keje je..Raja Muda nak datang wei..ada cacat cela, mati aku nak menanggung..huhu..2-3 hari ni keje aku dok melawat tapak and meeting..xtau berapa kali sehari.meeting pengurusan,meeting bajet,meeting teknikal..setakat 5hari minggu ni,tiap2 lunch makan nasi ayam je.makan xde feeling..tak sedar makanan masuk mulut..alasan..hahha.. yela, kita cuti panjang..benda dah run setengah jalan,kita tolong sambung2 je..but, bila jadi benda2 yang pending,yang tak settle, kena kat aku jugak balik..muka aku dh setebal jalan tar dah ni,hari2 kena sembur..cepat lah isnin!!!!selasa tu aku nak cuti..tak kira!!

kesian Medina, seriously...esok sepatutnya kena gi klinik.tapi memang tak dapat la..minggu depan kita gi ye..nasib baik dia ok, tak meragam, tak banyak karenah..survival baby..heh3..

apapun, aku harap everything will go smoothly. yea..banyak benda kena pikir, but life must go on.. utk kebaikan dalam kerjaya dan kehidupan..come on gurl!!! you can do it..nanti aku tempek2 gambar..sekarang memang tak sempat nak posing2 maut nye dah..


notahati: tak sanggup nak bayangkan hujung minggu ni nak kena tinggal Medina kat BS smpai malam..nop, TENGAHMALAM!!!





No comments:

Post a Comment