Thursday, March 21, 2013

kelengkapan baby



minggu lepas secara rasminya mula membeli sikit-sikit kelengakapan baby.. itu pun beli online, dan  beli set bersalin untuk ibu.. 2-3 hari baru ni baru start mencari baju-baju baru untuk baby.. hehe.. teruk kan? mentang-mentang dah masuk second time, ambik mudah je. nasib baik tak admit awal ke apa.. itu pun tak membeli banyak sangat. yang mana boleh guna yang Nina, sambung guna je la. mengeratkan kasih sayang antara diorang kononnya..haha..

kalau nak tengok list yang masa Nina dulu, check kat sini.

apa yang kitorang beli kali ni?


  • set bersalin TANAMERA untuk ibu
  • mitten, booties, socks dan topi - tambah yang sedia ada je. lagipun Nina punya maybe banyak color pink dan lembut2. 
  • baju - baju - Nina punya dah lunyai.. betul2 fully utilize.haha.. so, memang baju kena ganti lah kan
  • toiletries set pun beli baru jugak. tapi untuk travel atau bawak gi hospital je. kali ni cuba yang Baby Kiko pulak..
  • blanket dah beli awal dulu dan mintak mama aku jahitkan..
  • car seat. tapi untuk Nina. sebab yangs edia ada tu infant punya. jadi boleh babgi baby guna dan Nina punya lebih besar. color tetap sama, idaman hati Daddy..





  • bed linen from ikea.. sama macam Nina dulu jugak. tapi yang ni tak boleh share sebab Nina pun kecik lagi dan still guna, so baby kena beli baru..hihi..



untuk baby..

ni yang Nina dulu..
  • set tilam kekabu. cadangan dari Daddy ni, sebagai sokongan untuk bisnes my SIL.. hehe.. nanti dah dapat, baru kita posing ye.

rasanya tak banyak dah yang nak kena cari. tinggal botol susu, pampers newborn je kot. cuma yang sedia ada nak kena basuh, kemas dan siap-siap untuk digunakan semula..

oh ya, nak share keseronokan sikit sebab ada 2 outlet kedai barang baby yang baru bukak kat Shah Alam.. One Baby World dan Peekaboo.. Dua-dua kedai ni antara kedai online yang aku suka membeli dan pernah ke outlet One Baby World kat KL dan Pekaboo kat Penang. So, dah ada dekat-dekat area sini, haruslah kena buat site visit kan.. itu yang membuatkan Daddy Nina tersungkur lalu membayar deposit untuk car seat yang cun melecun tu.. haha.. hujung bulan ni dah boleh gi collect selpas full payment dibuat. Peekaboo, u're awesome!!

jom, ke sana ramai-ramai ek..






No comments:

Post a Comment