Wednesday, January 1, 2014

sedekad

tiap kali tiba tahun baru, tiap kali itu kami menyambut ulangtahun perkenalan. 
macam tu jugak untuk kali ni.
dan yang bestnya tahun ni, kami sudah 
SEDEKAD!!!


10 tahun. jubli gangsa, boleh?? haha
alhamdulillah, syukur sangat-sangat..
10 tahun yang bermacam rasa ada.. kita cakap terus terang je la ye dak? tok sah la tipu dengan ungkapan '10 tahun yang indah-indah belaka'.. hihi

apapun, saya bersyukur di atas perancanganNya 10 tahun dulu. kalau nak cerita memang kelaka ok. so, better big DON'T!! Haha..
baik sekali aturan dariNya.
orang yang 'kurang ramah' macam saya, untuk si peramah and easy going macam dia.
orang yang 'kurang sabar' macam saya, untuk si penyabar-yang-amat macam dia.
orang yang 'selalu bising kalau barang rumah tak kemas' macam saya, untuk 'kalau Daddy tak buat, tolong tegur' macam dia.
orang yang 'tak sabar dengar anak nangis' macam saya, untuk si 'telinga kebal' macam dia.
orang yang suka fikir negative macam saya, untuk si positive-thinker-yang-amat macam dia.
orang yang cool dan tenang macam saya, untuk orang yang selalu-kelam kabut-dan-kalut macam dia. haha

so, what else can i ask for??
saya selalu rasa saya sanggaaat bernasib baik sebab dapat dia. kalau dapat orang lain, apa la nasib ku.. tapi, i think ramai orang pun rasa macam tu kan. syukurlah di atas apa yang ditentukan untuk kita.

saya juga selalu ingatkan diri sendiri, don't compare yours with others. please don't. walaupun masa marah, masa tengah panas, masa gaduh - bisikan syaitan2 yang jahat selalu datang. saya cuba. bila kita mula compare, memang kita akan rasa bannyyaaakk yang tak kena dengan our marrieage dengan orang lain. ada baiknya kalau kita fikir dengan kelebihan yang ada dalam kehidupan rumahtangga kita, mungkin lebih baik. saya harap pesanan akan terus kekal dalam hati saya.

untuk sedekad yang bermakna ni, saya doa agar ditetapkan hati kami. agar terus diberi nikmat sedekad yang kan datang, dan sedekad yang akan terus datang.

saya dan dia memang bukan jenis yang bagi hadiah on the specific day or date. so, saya jarang dapat present on my exact birthday, sama juga macam dia. tapi, dia akan beri saya apa-apa pada bila-bila masa je, sepanjang tahun.. dan akan cakap ' happy birthday ibu..' Gila jugak kan?? saya akan senyum lebar kalau present yang dapat tu menepati piawaian saya, tapi akan 'tak nakkk!!!' kalau present tu so so jer.. kuikui..
kami akan beli apa yang kami suka dan of course MAMPU la.. pada bila-bila je. so, kalau orang tanya apa hadiah yang husband you bagi on your anniversary or birthday, the answer will be 'entah..tak de kot..' Sedih kan? tapi sebab saya tahu kita celebrate almost everytime, even time Nina atau Imran yakyak, i passed to him and says 'nah daddy, ibu ada hadiahhhh untuk daddy..".. How cute that? 

untuk kali ini, sepatutnya kena jadi agak special sebab sedekad kan, tapi saya masih terfikir nak bagi apa untuk dia. dan nak mintak apa dari dia.. hahaha.. demand gile saya kan?? sebab saya rasa macam baruu je dia belikan saya itu ini.. dan saya dah kosongkan purse saya untuk dia (daddy, baju2 keje yang beli baru ni last for 2 years ok!!). Jadi, saya tak ada something yang i-really-want-this at the moment. Family saya akan berkumpul di rumah kami sebab kami nak holiday ke Sabah. so maybe this holiday boleh dianggap sebagai hadiah? pun i don't mind.  sebab nak keluar makan berdua feeling2 memang tak mampu lah dengan budak 2 orang tu..

dulu masa saya kecik, muda, remaja.. saya fikir orang yang istimewa dan rapat dengan saya ialah orang yang boleh buat saya menangis bila dengan mereka. pada masa tu, saya tau meraka ialah parents/family terdekat dan bila saya denganNya. saya senang menangis kalau kena marah dengan meraka, happy dengan mereka dan mudah terharu dengan mereka. dengan orang lain memang susah. sekarang saya sedar, sudah ada orang lain yang juga mendapat tempat yang sama. iaitu dia. bila saya penat fizikal atau mental, serabut - saya rasa lega sikit bila dia ada..

saya tahu kami banyak perbezaan, tapi saya yakin kelebihan dia akan menampung kekurangan saya dan kekuatan saya boleh menjadi pemangkin untuk dia terus berusaha menjadi lebiih baik. that is marriage for, right.. terima kasih untuk sedekad ini. manis, tawar, masam, masin dan manis yang dah kita lalui membuat kita lebih matang dan jadi seperti kita hari ini. semoga kehidupan kita akan sentiasa di bawah peliharaanNya..

dia yang saya ceritakan, boyfriend comes bestfriend comes husband comes bestpartner-ever-had.. Ku Hadzrill Jeeffry.. 
Happy 10th Anniversary!!!
2004 - 2014
Love you Daddy..




Anniversary present for you.. hihi..

Song: 150 Juta (Ainan Tasneem)

Untuk kali ke seratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
"Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?"
"Apa kau buta apa kau pura-pura suka

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu persatu
"Dia mungkin bengis seperti singa"
"Tapi dia nangis tonton cerita Korea"
"Dia mungkin keras bila bersuara"
"Tapi dia jelas jujur apa adanya"
"Aku lebih kenal dia"

Eh dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamua apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada yang mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat padaku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku sambil berkata

"Sayang mungkin baran tak kena masa"
"Tapi sayang tahan kalau yang salah saya"
"Sayang mungkin saja keras kepala"
"Tapi sayang manja kalau kita berdua"
"Saya kenal sayang saya"

Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata

Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja kau saja boleh rasa
Rahsia kita berdua..



No comments:

Post a Comment