Thursday, June 14, 2012

ku pendam sebuah angan-angan..

apakah 'kegilaan' anda sekarang?
saya?
BABY STUFFS...yes..apa saja berkaitan brg baby..heheh..
ish, wat malu je kalau kawan2 and sedara mara aku tau ni..
dulu aku lah manusia yang tak reti apa pun pasal baby.. tak pernah ambik port.. zero.. betul, sila percaya..
tapi sekarang dh terbalik..
tak pe lah..tak payah lah story yang tu..cuma nak bagitau apa yang SERING saya fikirkan (sebetulnya 'yang saya SERING angan-angankan) ialah..

adeeh.. poning den..camana nak bg application saya pd pak menteri kewangan lulus ni ek??hihi..lepas beli stroller medina baru ni, terjumpa baby carrier ni kat online shop yang sama..My Little Boss..
tapi, kalau dapat mcm yang kat bawah ni, memang heaven jugak yek..harga tu yang sedihhh sgt tu..meh meh..aku bawak korang cuci mata dulu..

Boba.. aku selalu melayan mata aku kat Mama Panda.. dan fb Mama Panda.
adus..suka sungguh aku menjamu mata dengan macam2 jenis baby gear dan baby wearing sekarang ni..
aku pun hampir2 nak order stroller dengan mama panda hari tu. tapi tak cukup minimum order. so, terpaksa cari ngan kedai lain..BUT, looking forward to get this carrier ngan mama panda nanti..kan Raihana..hahaha.. dan pada sape2 yang berminat nak dapatkan apa2 jenis SSC - Soft Structured Carrier, aku memang suggest untuk contact dengan Raihana, owner Mama Panda ni. rasanya dia ada banyak info pasal baby gear dan baby wearing. kat mama panda jugak boleh join main kutu untuk beli baby carrier. yela, nak beli sekali gus, mungkin ada yang tak mampu kan. jadi, boleh byr sket2.. dia jugak yang rajin sungguh beli mcm2 jenis SSC. kejap beli, kejap jual balik sebab nak beli yang baru pulak..best betul nengok..hehe..dan dia jugak authorised dealer untuk Boba dan maybe jugak lain2 produk. senang, boleh layan blog @ fb dia.. rajin dia cerita features dan camparison utk setiap baby carrier yg dijual.boleh  tau mana yg ori, mana yang tidak.. ops, aku tak dapat apapun dr Mama Panda yek..dan buka spokesperson dia jugak..hihi..cuma nak berkongsi apa yang aku tau..mana tau bertambah2 maju bisnes Mama Panda nanti, boleh hadiahkan medina ni..
.
.
.

hehehe..

nape ye saya suka carrier-carrier tu? meh saya explain:
  • sebab harganya mahal.. hahaha..xla..sumpah tak.. ye, saya tau harganya mahal sikit. tapi saya rasa berbaloi sebab terjamin dari segi safety..
  • jugak dari segi keselesaan untuk baby dan yang mendukung baby tu.. yela, kalau kita dukung baby lama2..pegang kat pinggang dia, kat ketiak dia..dia pun rasa lenguh / sakit dan tak selesa..nak tido pun payah. kita sendiri pun akan lenguh dan susah nak berjalan atau buat kerja. tambahan bila baby makin aktif, nak dukung pun payah sebab dia pusing ke depan dan belakang.. lebih lagi kalau kat tempat yang tak sesuai untuk guna stroler, cthnya pasar malam, pasar, dan tempat2 yang crowded.
  • baby boleh tido dengan selesa masa kita carry dia w/pun dalam tempoh lama. tak de lagi la kejap2 nak kena angkat sebab kedudukan baby dah tersenget..hehe..
  • lagipun, carrier2 jenis ni memang di'design'kan mengikut struktur badan kita, sebagai orang yang mendukung dan baby..nama pun soft structured carrier, kan.. ada jugak carrier biasa, tapi tak de supporter untuk badan kita.. pakai sekejap, tali kat bahu terjatuh ke tepi. badan pun lenguh..
  • tahan lama dan lasak..dah tentu boleh guna untuk anak-anak yang ke 12 seterusnya.. kata orang, alah membeli, menang memakai..
  • design  yang cun melecun

kalau dah berkenan tu, gigih la bagi reason dan explaination bagai ek..
misi saya sekarang, kerja rajin2.. kumpul ringgit untuk jadikan impian satu kenyataan..;p
amin..

ops, iklan jap..
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
favorite medina sekarang..
dah la tangan dia pun disumbat penuh mulut..tangan kita pun dia nak masukkan semua dalam mulut dia.. sikit2 dah la yang oii..tangan mak kau ni size doble xl..ngeh3.. yang penting, tiap kali nak candid, sebok je dia nak pose..haihh anak aku...



1 comment:

  1. Thanks for the link and promote Mama Panda!

    hehehe...

    meh la join kutu Boba hehe...

    Boba n Ergo ni terima 2x payment plan. *sempat lg tu*

    but seriously, thanks ya :D

    ReplyDelete