Monday, April 15, 2013

Jalan-jalan ke Port Dickson

Hujung minggu yang baru berlalu, tidak sekalut minggu-minggu biasa.. sebab banyak program (kerja) terpaksa dibekukan  atas sebab PRU 13. So, nak ke Kedah tak jadi, dan Terengganu pun ditangguhkan dulu. dan aku yakin, date baru nanti aku dah tak dpaat join sebab dah cuti bersalin! dan aku kira program di Sarawak baru ni adalah outstation terakhir sebelum aku mula bercuti..

Hari Sabtu, Daddy pergi ambik exam untuk jawatan PTD, yang  JPA tu. entah berapa kali dapat, tapi tak pernah lepas.. haha.. tak pe, akli ni dia nak cuba lagi. aku dengan Nina di rumah je. mendobi, mengemas, memasak dan rehat.. malam tu Daddy ajak gi Bukit Tinggi esok (Ahad). saja nak jalan-jalan katanya. macam best jugak. tapi, apa yang best kat sana ek?

Dan esoknya, bangun tido tiba-tiba ajak ke PD pulak!!  so, terus bersiap-siap dan pukul 9.30 pagi bertolak dari rumah. breakfast sandwic kat dalam kereta je. Nina tido sepanjang jalan. berhenti dekat RnR Seremban, nampak ada pejabar Tourism. aku pergi mintak map untuk area PD. 2-3 tahun dulu pernah ke sana atas urusan kerja. cuma nak cari info apa yang best boleh buat kat sana nanti.. lebih kurang jam 11 lebih, kami sampai..

Kami melalui Lukut, dan melalui jalan pantai sepanjang PD. sebab tak de janji dengan sapa-sapa, dan pelan yang betul-betul pun, kami ikut suka hati  je la.

bangun tido, terus sampai kedai makan..

sup ayam untuk Nina..

berhenti lunch di Restoran Kulit Kayu Manis, kat Lukut. Daddy cakp dulu kedai ni ada kat Shah Alam. lauk-lauk kampung..

kemudian teruskan perjalanan.. mencari tempat yang dikatakan untuk tengok penyu bertelur. tapi tak jumpa pun. teruskan ke Waterfront.. dessert time!!

makan snow ice sambil menikmati pemandangan tepi laut.. ada helikopter yang orang ramai boleh naik. tak tahu pulak berapa bayarannya..

terjumpa pulak dengan Skuad Perodua ERA.. Yang bestnya, Daddy siap jawab soalan dan dapat hadiah.. hadiah idaman pulak tu!! Serai wangi Afy Hanif.. hari tu dia ajak aku beli, sebab katanya kereta ada lipas. dan banyak serangga jugak kat rumah. aku buat tak reti je dulu.. tengok-tengok, dapat free lagi.. haha.. dan Nina dapat air Twister Orange dan Roti Waffle Gardenia..

pemenang menikmati roti yang dimenanginya!!!

perjalanan diteruskan ke pantai-pantai pulak. berhenti kat tepi, saja nak jalan-jalan..

tapi..
kesudahannya..

mandi pulak..

dah masuk air, terus tak nak keluar..

layan je la..

dah siap mandi dan bilas, sambil makan goreng pisang, kami ke pantai Teluk Kemang pulak. Saja cuci mata sebelum balik. beli kan Nina t-shirt untuk kenangan.. hehe.. dan Daddy sungguuh-sungguh memujuk nak beli surfing board. nak ajar Nina berenang kononya.. ok, nanti kita tengok ye..

Bertolak balik dan sampai kat rumah pukul 8 malam, lepas dinner kat luar je..
Kata Daddy, "economic vacation".. hehe.. ok la, bercuti ke luar kota.. kota lah sangat!!!